Posts

Showing posts from February, 2013

One More Night - Maroon 5

Image
Song : One More Night
Artist : Maroon 5

You and I go hard at each other like we're goin' to war.
You and I go rough, we keep throwin' things and slammin' the door.
You and I get so damn dysfunctional, we stopped keepin' score.
You and I get sick, yah. I know we can't do this no more.

But baby there you go again, there you go again, making me love you.
Yeah I stopped using my head, using my head, let it all go.
Got you stuck on my body, on my body like a tattoo.
And now I'm feeling stupid, feeling stupid, crawling back to you.

So I cross my heart and I hope to die.
That i'll only stay with you one more night.
And I know I said it a million times.
But I'll only stay with you one more night.

Trying to tell you "no" but my body keeps on telling you "yes".
Trying to tell you to stop, but your lipstick got me so out of breath.
I'd be waking up in the morning, probably hating myself
And I'd be waking up, feeling satisfied but gu…

Ku Akui - Hafiz

Image
Lagu : Ku Akui
Penyanyi : Hafiz


Katakan padaku kekasih
Kesilapan yang pernah ku lakukan dulu
Ternyata aku yang harus dipersalahkan
Ku akui

Aku leka dengan kerjaya ku
Mengejar kekayaan di dunia ini
Betapa hancurnya hatimu laluinya
Ku akui

Jika dapat ku mengulangi
Perjalanan cintaku bersamamu lagi
Akan ku jaga
Sebaik-baik cinta ini

Kini ku rasa kehilangan
Kusedar betapa pentingnya kau disisi
Yang slalu ada
Yang slalu rindu
Terhadap diriku

oooooooo....wow

Jangan, jangan,
Jangan ku ulangi lagi

Jika dapat ku mengulangi
Perjalanan cintaku bersamamu lagi
Akan ku jaga
Sebaik-baik cinta ini

Kini ku rasa kehilangan
Kusedar betapa pentingnya kau disisi
Yang slalu ada
Yang slalu rindu
Terhadap diriku




Siri 2 : Mama

***
Dah seminggu Haikal terperap dalam bilik sejak berpindah ke rumah aunty Mimi. Perlukah abah mengikut keputusan aunty Mimi untuk berpindah sedangkan rumah abah cukup besar untuk menampung pertambahan seorang anggota baru dalam keluarga. Hairan. Orang setegas abah boleh cair dengan pujuk rayu aunty Mimi.    
"Haikal, janganlah sedih sayang. Mama bukan apa. Kat sini macam-macam kemudahan ada. Sekolah dekat. Shopping mall pun tak jauh. Kat rumah abah tu bukan tak seronok. Cuma mama tak suka dengan jiran-jiran tu. Suka busy body hal orang." pujuk aunty Mimi ketika Haikal bermenung di laman rumah.
Haikal tak ada pilihan. Dirinya sendiri belum cukup matang untuk membantah keputusan abah. Tak seperti Habil yang selalu memprotes keputusan abah. 
"Abah nak pindah dengan Haikal Habil tak kisah. Yang penting Habil tak nak tinggal dengan aunty Mimi. Mak Habil cuma ibu je. Dia je yang boleh nak arah-arah Habil." Lantang percakapan Habil terhadap abahnya.
Haikal cuma tunduk me…

AdaMu - Najwa Latiff

Image
Lagu Najwa Latiff AdaMu ni di tulis sebagai tribute kepada bulan suci bagi umat Islam iaitu bulan Ramadhan tahun lepas. Lagu ni memang menusuk kalbu kalau kita dengar dan hayati senikata dia. Dapat 'relate' kan dengan diri kita. 
Sekarang ni lagu ni kukira cukup femes lah sebab jadi OST drama slot Akasia TV3 -Setia Hujung Nyawa.  Untuk peminat-peminat cerita ni.. Enjoy this song ok.. :)


credit to Najwa Latiff for this beautiful song

Siri 1 : cerita perkenalan

***
Haikal melihat kawasan sekitar. Masih kekok dengan persekitaran baru. Sekolah baru. Kejiranan baru. Keluarga baru. 
"Sejak abah kahwin dengan aunty Mimi, abah dah jarang berbual dengan aku. Asyik busy melayan aunty Mimi yang nak itu ini." bisik Haikal dalam benak hatinya.
Sejak ibu Haikal pergi menyambut seruan Ilahi ketika usianya mencecah 7 tahun, abah lah seorang bapa dan ibu yang tak pernah lupa tanggungjawab dan membesarkannya sehingga usianya kini mencecah 16 tahun. Tidak ada satu pun permintaannya ditolak sehinggakan dia dilabel anak emas oleh abang dan kakaknya. 
"Abah, Habil ingat nak pergi bercuti lepas grad ni. Jom abah kita pergi oversea. Sydney ke, Itali ke. Habil ada ramai friend kat sana. Apa kata abah?" Habil mendesak.
"Habil, abah bukan tak mau bawa kamu semua ke sana. Tapi kos flight, makan, minum tinggi kat sana. Abah kerja berapa sangatlah gaji yang abah dapat." jawab abah mematahkan semangat Habil.
"Ala abah ni. Kalau Haikal tu …