Tuesday, 11 October 2016

Cari Idea Baru

Dah lama rasanya tak berblog. Sbbkan kekangan masa dan tugas yg meletihkan otak. Huhu.. kerja tak la berat mana pun. Gossip je yg lebih.. ahahah... astagfirullahalazim..

My passion about writing is still there. Cewahh.. cuma idea je kelaut.. ntah apa yg nak ditulis.

Q nak cari idea utk sambung cerpen yg dah terbengkalai lama. Nak kena bina balik plot dan jln cerita. In sya Allah.. soon..

♡♡♡

Lirik Lagu Ku Rela Dibenci - Aiman Tino

Ku ketawa kau menangis
Engkau tertawa aku menangis
Hanya dirimu oh sayangku

Kesudahan tiada henti
Hanya yang tinggal
Igauan mimpimu ternanti-nanti

Sering kali aku diuji
Air mataku terus mengalir
Membasahi di dadaku
Hanya ratapan di dalam hati
Moga tercipta kesudahan yang dinanti

Ku inginku dibenci olehmu
Agar kenangan manis terus terpadam
Selamanya

Menghitung menunggu mati
Agar kau jumpa yang dinanti
Semoga pemergianku ini terbaik untukmu
Tak sanggup ku dibohongi
Ku rela dijemput Ilahi
Kerna dia ku sanggup pergi
Hanya di sana kekal dan abadi

Ku inginku dibenci olehmu
Agar kenangan manis terus terpadam
Selamanya

Menghitung menunggu mati
Agar kau jumpa yang dinanti
Semoga pemergianku ini terbaik untukmu
Tak sanggup ku dibohongi
Ku rela dijemput Ilahi
Kerna dia ku sanggup pergi
Hanya di sana kekal dan abadi

Hanya di sana kekal dan abadi

Friday, 21 November 2014

Monday, 14 July 2014

Pengemis Sibu

Pengajaran buat diriku..

Ada satu hari tu.. seorg kakak tmpat keje aku bgtau.. "tgk ni fb cousin sy.. (..rase pelik ape yg xde kat sibu ni.. oo baru sy perasaan.. kat sibu ni xde pengemis.. xde org mintak sedekah kat kaki lima..)

Kakak ofis aku tu pun dgn bangga nya ckp.. "ye betul ckp cousin sy ni tqah.. sibu ni mane ade org susah.. xde yg mintak sedekah.. jadi pengemis.. tido bwh jmbatan.. tido tepi jln mcm kat semenanjung..sy pun xtau kenapa org semenanjung sampai ade yg miskin mcm tu.." n ade g beberapa ayat yg aku xingat sbb sgt2 menyakitkan hati..    aku mls la nk layan.. biarlah dia dgn kebanggaan org2 dia. Aku kan org yg dtg menumpang je kat negeri dia. Allah maha berkuasa. Tgh hari tu masa lunch. Aku g makan sorang kat satu kedai. Tgh leka tgk fon. Ade sorg cina tua baju lusuh. Dtg dari meja ke meja dgn cawan. Dlm hati aku "oo.. mintak sedekah rupanya. " dlm pada tu. Aku rase syukur sbb Allah dh tunjuk kebesarannya. Walaupun aku je yg nampak pengemis tu..

Hari ni.. 15 ramadhan.. Ya Allah. Sekali lagi aku terserempak dgn pengemis berkerusi roda yg ditolak isterinye kat bazar ramadhan.. kebetulan kakak ofis tu ade sekali.. kakak tu xkate ape.. cume dia ckp mane la dtg pengemis tgh2 ni.. Allah tunjuk lagi.. Subahanallah.. jgn ade riak di hati.. mungkin kite xnampak org sekeliling kita ade yg susah sbb kite xpernah nak amik tau kesusahan org lain.. #iktibar buat diri.. 

Saturday, 5 July 2014

Ramadhan Qareem

Assalamualaikum w.r.t

Apa khabar sume? Sihat in sya Allah..

Belum terlambat kiranya untuk mengucapkan Salam Ramadhan al-Mubarak buat semua. Alhamdulillah bertemu lagi kita dengan ramadhan kali ni. Ramadhan tahun ni juga merupakan ramadhan pertama Q di bumi borneo.

Suasana berpuasa di sini agak berlainan. Waktu bebuka lebih cepat lebih kurang 45 minit awal dari waktu semenanjung. Yang letihnya perlu bangun bersahur awal jugak.  T.T

Itu tak menghalang kita untuk teruskan berpuasa. Kan? Pejam celik pejam celik hari ni dah ramadhan ke 7. Cepat masa berlalu. Oleh itu kawan2 yang dikasihi.. mari kita sama2 mengejar amalan dan beribadat padaNya agar beroleh syurga di akhirat kelak.

Azam Q kali ni nak memperbaiki ibadah padaNya agar lebih baik dari sebelumnya dan terus istiqamah mengerjakannya. In sya Allah.. doakan ye :)

Salam Ramadhan..