Posts

Aku Cinta

Lagu : Aku Cinta
Penyanyi : Syamel & Ernie ZakriKasih Rahsiakan cinta
Tak Mudah aku percaya
Setelah Senda tawa nan mesra
Relakan Hati sucimuKasih Rahsiakan hati
Perlahan Dirimu pergi
Bila Berdua bahagia rasa
Dirimu Hanya milikku selamanyaLengkapilah Deraian cinta
Jangan Biar ku menunggu harapanmu
Kau Terindah hadir di jiwa
Zahir Hilang di hatiku tetap cintaBerpalinglah Semula
Kembalikan Senyum indah
Sekali Kau hadir dengan cinta
Hanya Dirimu yang ku pintaLemah Jiwaku meronta
Biar Zahir terukir tawa
Di Hati tak sanggup ku bicara
Selain Hanya dari kata
Aku CintaLengkapilah Deraian cinta
Jangan Biar ku menunggu harapanmu
Kau Terindah hadir di jiwa
Zahir Hilang di hatiku tetap cintaBerpalinglah Semula
Kembalikan Senyum indah
Sekali Kau hadir dengan cinta
Hanya Dirimu yang ku pintaLemah Jiwaku meronta
Biar Zahir terukir tawa
Di Hati tak sanggup ku bicara
Selain Hanya dari kata
Aku Cinta

Sesungguhnya Aku

Lirik Lagu  : Sesungguhnya Aku Penyanyi : Alif SatarApa ku rasa
Tak pernah ku duga
Hadir dirimu
Merubah semuaDan tanpa ku sedari
Kau mengajar diriku
Membawa hidup erti baruSesungguhnya aku
Telah jatuh pada dirimu
Sesungguhnya aku
Cintai hanya dirimuKerna
Sesungguhnya
Ku sedari
Kau lengkapi dirikuSesungguhnya aku
Mencintai dirimu
SesungguhnyaSiapakah aku
Didalam hatimu
Harus ku tahu
Kerna aku rinduDan tanpa ku sedari
Kau mengajar diriku
Membawa hidup erti baruSesungguhnya aku
Telah jatuh pada dirimu
Sesungguhnya aku
Cintai hanya dirimuKerna
Sesungguhnya
Ku sedari
Kau lengkapi dirikuSesungguhnya aku
Mencintai dirimu
SesungguhnyaKaulah yang terbaik
Yang pernah diriku miliki
Kan kuberikan sepenuh jiwa
Hanya untuk dirimuSesungguhnya aku
Telah jatuh pada dirimu
Sesungguhnya aku
Mencintai hanya dirimuKerna
Sesungguhnya
Ku sedari
Kau lengkapi dirikuSesungguhnya aku
Mencintai dirimu
SesungguhnyaSesungguhnya

Surat Cinta untuk Starla

Lirik Lagu  : Surat Cinta Untuk StarlaKu tuliskan kenangan tentang
Caraku menemukan dirimu
Tentang apa yang membuatku mudah
Berikan hatiku padamuTakkan habis sejuta lagu
Untuk menceritakan cantikmu
Kan teramat panjang puisi
‘Tuk menyuratkan cinta iniTelah habis sudah cinta ini
Tak lagi tersisa untuk dunia
Karena tlah ku habiskan
Sisa cintaku hanya untukmu..Aku pernah berfikir tentang
Hidupku tanpa ada dirimu
Dapatkah lebih indah dari
Yang ku jalani sampai kiniAku s’lalu bermimpi tentang
Indah hari tua bersamamu
Tetap cantik rambut panjangmu
Meskipun nanti tak hitam lagiBila habis sudah waktu ini
Tak lagi berpijak pada dunia
Telah aku habiskan
Sisa hidupku hanya untukmuDan t’lah habis sudah cinta ini
Tak lagi tersisa untuk dunia
Karena tlah ku habiskan
Sisa cintaku hanya untukmu
Untukmu
Hidup dan matiku..Bila musim berganti
..Sampai waktu terhenti
Walau dunia membenci
..Ku kan tetap disiniBila habis sudah waktu ini
Tak lagi berpijak pada dunia
Kelak aku habiskan
Sisa hidupku hanya untu…

Cari Idea Baru

Dah lama rasanya tak berblog. Sbbkan kekangan masa dan tugas yg meletihkan otak. Huhu.. kerja tak la berat mana pun. Gossip je yg lebih.. ahahah... astagfirullahalazim..

My passion about writing is still there. Cewahh.. cuma idea je kelaut.. ntah apa yg nak ditulis.

Q nak cari idea utk sambung cerpen yg dah terbengkalai lama. Nak kena bina balik plot dan jln cerita. In sya Allah.. soon..

♡♡♡

Lirik Lagu Ku Rela Dibenci - Aiman Tino

Ku ketawa kau menangis Engkau tertawa aku menangis Hanya dirimu oh sayangku
Kesudahan tiada henti Hanya yang tinggal Igauan mimpimu ternanti-nanti
Sering kali aku diuji Air mataku terus mengalir Membasahi di dadaku Hanya ratapan di dalam hati Moga tercipta kesudahan yang dinanti
Ku inginku dibenci olehmu Agar kenangan manis terus terpadam Selamanya
Menghitung menunggu mati Agar kau jumpa yang dinanti Semoga pemergianku ini terbaik untukmu Tak sanggup ku dibohongi Ku rela dijemput Ilahi Kerna dia ku sanggup pergi Hanya di sana kekal dan abadi
Ku inginku dibenci olehmu Agar kenangan manis terus terpadam Selamanya
Menghitung menunggu mati Agar kau jumpa yang dinanti Semoga pemergianku ini terbaik untukmu Tak sanggup ku dibohongi Ku rela dijemput Ilahi Kerna dia ku sanggup pergi Hanya di sana kekal dan abadi
Hanya di sana kekal dan abadi

Pengemis Sibu

Pengajaran buat diriku..Ada satu hari tu.. seorg kakak tmpat keje aku bgtau.. "tgk ni fb cousin sy.. (..rase pelik ape yg xde kat sibu ni.. oo baru sy perasaan.. kat sibu ni xde pengemis.. xde org mintak sedekah kat kaki lima..)Kakak ofis aku tu pun dgn bangga nya ckp.. "ye betul ckp cousin sy ni tqah.. sibu ni mane ade org susah.. xde yg mintak sedekah.. jadi pengemis.. tido bwh jmbatan.. tido tepi jln mcm kat semenanjung..sy pun xtau kenapa org semenanjung sampai ade yg miskin mcm tu.." n ade g beberapa ayat yg aku xingat sbb sgt2 menyakitkan hati..    aku mls la nk layan.. biarlah dia dgn kebanggaan org2 dia. Aku kan org yg dtg menumpang je kat negeri dia. Allah maha berkuasa. Tgh hari tu masa lunch. Aku g makan sorang kat satu kedai. Tgh leka tgk fon. Ade sorg cina tua baju lusuh. Dtg dari meja ke meja dgn cawan. Dlm hati aku "oo.. mintak sedekah rupanya. " dlm pada tu. Aku rase syukur sbb Allah dh tunjuk kebesarannya. Walaupun aku je yg nampak pengemis tu…

Ramadhan Qareem

Image
Assalamualaikum w.r.tApa khabar sume? Sihat in sya Allah.. Belum terlambat kiranya untuk mengucapkan Salam Ramadhan al-Mubarak buat semua. Alhamdulillah bertemu lagi kita dengan ramadhan kali ni. Ramadhan tahun ni juga merupakan ramadhan pertama Q di bumi borneo. Suasana berpuasa di sini agak berlainan. Waktu bebuka lebih cepat lebih kurang 45 minit awal dari waktu semenanjung. Yang letihnya perlu bangun bersahur awal jugak.  T.TItu tak menghalang kita untuk teruskan berpuasa. Kan? Pejam celik pejam celik hari ni dah ramadhan ke 7. Cepat masa berlalu. Oleh itu kawan2 yang dikasihi.. mari kita sama2 mengejar amalan dan beribadat padaNya agar beroleh syurga di akhirat kelak. Azam Q kali ni nak memperbaiki ibadah padaNya agar lebih baik dari sebelumnya dan terus istiqamah mengerjakannya. In sya Allah.. doakan ye :)Salam Ramadhan..